Nowa jakość wakacji w 2021

Pogoda za oknem dopisuje, zapewne w większości mamy już zaplanowane wakacyjne wyjazdy, po poluzowaniu obostrzeń i nieśmiałym otwieraniu szczelnie zamkniętych granic państwowych. Każdy z nas, choćby podświadomie, chce nadrobić zeszłe wakacje – domyślam się, że nie tylko naszą „Azjatycką Marszrutę” wzięło w łeb 😉 Pamiętajmy, że takie „spuszczenie ze smyczy” może przynieść pojedyncze profity dla nas – ale dla środowiska, które miało rok przerwy od ruchu turystycznego, już niekoniecznie. Choć jeszcze kilka lat temu temat ekologicznego podróżowania niewiele dla nas znaczył, z roku na rok pochylamy się nad tym coraz bardziej, zyskując jednocześnie świadomość i zmieniając nawyki. I w dzisiejszym filmie chwilę o tym sobie pogadamy.

Przywieźmy z podróży tylko wspomnienia

Niedawno otrzymaliśmy od fundacji WWF Polska, zajmującej się ochroną naturalnego środowiska, Bardzo ciekawą propozycję. Mieliśmy stworzyć promujący treści ekologiczne film, będący jednocześnie odzwierciedleniem naszego sposobu podróżowania.

Na łamach bloga do tej pory nie poruszaliśmy otwarcie kwestii ekologii i racjonalnego wykorzystywania ziemskich zasobów – jeżeli mówiliśmy o świadomym podróżowaniu, to raczej w kontekście społecznym. Nigdy nie kreowaliśmy się na praktykujących znawców tematu, od których należy brać przykład.

Propozycja stworzenia „lekkiego” filmu, promującego proekologiczne podróżowanie, jednak jak najbardziej wpisuje się w nasze przekonania. Dlatego postanowiliśmy w nim opowiedzieć o tym, w jaki sposób my poznajemy świat, z każdą podróżą stając się jednocześnie bardziej świadomymi ludźmi.

Okazuje się, że wcale nie trzeba być weganinem, poświęcać życia, czasu wolnego, przypinać się do drzew – by dać coś od siebie naszej planecie. Albo inaczej – BY ZABRAĆ MNIEJ.

Rezygnacja z pojedynczych, szkodliwych działań i zachowań podczas zwiedzania jest zawsze krokiem do przodu – małą cegiełką, dołożoną do wspólnego muru. Znaczenie ma tu skala – duże działanie jednej osoby nie zrobi tylko dobrego, niż małe kroczki dziesiątek tysięcy podróżujących.

Więcej wyjaśniamy w krótkim filmie – zapraszamy 🙂

Zobacz także:

La Maddalena - uroczy archipelag, tuż przy brzegu Sardynii
La Maddalena – uroczy archipelag, tuż przy brzegu Sardynii

Czeska i Saksońska Szwajcaria na rower i nie tylko (trekking). Najciekawsze miejsca i trasy.

Czeska i Saksońska Szwajcaria. Miejsca nie z tego świata!